Thursday, May 22, 2008

السلام عليكم ورحمة الله الحمد لله
انهينا إمتحان تكنولوجيا الطباعة والصحافة ............. يااااااااااااااااااااااه
الإمتحان من سؤالين السؤال الاول ......... اجب عن السؤالين الأتيين .............. الحمد لله يوجد مجال للتأليف والإبداع
السؤال الثاني ......... أجب عن 3 من 5 اسئلة....... أنا أجبت عن أثنين فقط اللى هما فى الأخر
..........لانهم يوجد فيهم مجال للكتابة والدش
طبعا ضحيت بسؤال لانى اول مرة أشوف الكلام المكلكع ده وكمان رموز بالانجليزى ...........
انا منذ المادة السابقة - الاتصال الشخصى - حتى ليلة الامتحان لم افتح التكنولوجبا .......
لإنى كنت متضايق جدا جدا جدا
قلت لازم اذاكر وأتيت بالمذكرة وفتحتها وجدت أرقام الصفحات متلخبطة 12 بعد 35و75 بعد 54 وكلها والكثير من هذا
جلست أكثر من 45 دقيقة أرتب في الورق ولم استطيع ......... أنا اصلا مش ناقص ........ كفاية اللى فيا
على طول رميت المذكرة في السلة وذهبت صورت من شباب المدينة
وبعدين ذهبت لسيبر نت وجلست ساعتين وخرجت الساعة 2 صباحا
روحت نمت وظبت المنبه على الساعة 5 وربع ...............
أساسي طبعا المنبه رن وقمت أطفئته ونمت تاني
رن تانى قمت اطفئته ونمت تانى رن تانى
قمت أطفئته ورن تاني خرجت من الغرفة إلى البلكونة
والبلكونة عندنا في المدينة مفروشة والمراتب فيها كتير والجو جميل والمذكرة معايا .............
طبعا نمت صحيت الساعة 6 والثلث وتذكرت أنى لم افتح المادة ولا أعرف شيئا فيها
توضيت وصليت الصبح وقرات ورد القرأن وبداأت في تمام الساعة السابعة صباحا ...........
طبعا الكلام اللى مش مفهوم بالقلم وألغي الصفحة كلها والحمد لله خلصت الساعة 8 و 45 دقيقة
وأرتديت ملابسي وذهبت لشراء الجورنال والحمد لله .............
ربنا يستر شكل مجموعي السنة دي لا يسكننى المدينة الجامعية ولا حتي بين السرايات
أسف على الإطالة والسلام عليكم ورحمة الله
--------------------
عش كل لحظة كأنها أخر لحظة في حياتك .......عش بالإيمان ........
عش بالأمل عش بالحب ......... عش بالكفاح وقدر قيمة الحياة

3 comments:

Anonymous said...

ياااااااااااااااااااه
انت بتذاكر كتير قوي لي كدا
طب دا انا بقالي 6 ايام يدوب خلصت 12 شبتر برشيز قراية بس ولالمتحان يوم الاتنين ومش فاهم اي حاجة
اناااااااااااا لازم استعين بتجربتك دي واضح انهاااااااااا مفيدة قوي


اكيد طبعا عرفتني انا ** المايسترو

حلاوة روح said...

يا سلااااااام عليك يا عبد القوى ... بس أنت ليه بتهمل فى دراستك .... عارف أنها غير ذات جدوى بالنسبة ليك ... بس أنا عارف ان من سمات عبد القوى انه لما بيكون فى مكان لازم يكون الاول او انا عاوزه كدا ... هل انت مش فاضى ولا ايه ؟

Anonymous said...

حبيت القي السلام وأقولك ربنا يوفقك ف الإمتحانات .. وإن شاء الله تكون عند حسن ظن الجميع .. تقبل تحياتي .. وإن شاء الله لنا لقاء .. السلامووو عليكووو